INART online expositie sluit op 27 januari 2023
INART presenteert vanaf 26 oktober onze 6e online expositie
INART online expositie sluit op 15 september
INART presenteert vanaf 15 juni onze 5e online expositie
INART online expositie sluit op 23 mei.
INART online expositie sluit op 27 januari.
INART presenteert vanaf 27 oktober onze 3e online expositie.
Het startpunt van de wandel en fietsroute ligt bij Museum Nagele, geopend donderdag t/m zondag 13.00 – 17.00 uur. De totale afstand is rond 15 km. Er is voldoende parkeergelegenheid voor Museum Nagele. Je wandelt en of fietst langs enorme akkers met mooie vergezichten, het land van geometrie met z’n rechte lijnen en waterwegen. Je hebt de keuze langs de verharde weg richting Schokland, Akkerstraat - Oud Emmeloorderweg. Het alternatief is naast de rijbaan het fietspad op richting Schokland, de Ploegstraat - Schokkerringweg N352. De route is bijna 4 km over asfalt (zie kaart).
Welkom bij deze tussenstop in uw reis in het land van geometrie. Want waar u ook vandaan bent gekomen vandaag uw reis ging door een geometrisch landschap. Te voet, op de fiets, per auto bus of trein, om u heen zag u een geometrisch landschap van rechte lijnen en scherpe hoeken met hier en daar een diagonaal en wat rondingen.
Mogelijk veronderstelt u na het eerste deel van uw reis dat het land van geometrie een wat saai land is met lijnen, vierkanten en rechthoeken. Maar niets is minder waar. Hier op de tussenstop blijkt gelijk dat het een land is van vele mogelijkheden in kleur en vorm.
Nederland is het land waar de geometrie zijn oorsprong vindt met Mondriaan en De Stijl en inmiddels ruim 100 jaar geschiedenis die we allemaal wel deels kennen. U ziet de geschiedenis dagelijks overal om u heen en hier in Nagele in het bijzonder. Het land van geometrie is een land met een rijke historie met Rietveld & Ruys en Nagele als resultaat. En steeds nieuwe generaties geometrische kunstenaars voegen nieuwe landschappen toe. Op uw tussenstop van de reis van vandaag bent u aanbeland bij het geometrisch landschap van Ria Groenhof. Het land van geometrie van Ria Groenhof is een bijzonder land. Lijnen komen samen en kruisen elkaar zowel in het vlak als in de ruimte, dat levert soms scherpe randjes op. Het platte vlak wordt letterlijk opengebroken in een patroon van versplinterde nieuwe vormen. Menna Kruiswijk
Overzicht expositie in Museum Nagele 'H.P. Smithzaal'.
Leeshoek. Een ruimte die in open verbinding staat met de expositieruimte. Met een aantal gemakkelijke stoelen en natuurlijk een leestafels. In deze ruimte liggen tientallen actuele tijdschriften en dagbladen die u gratis kunt lezen. Misschien zelfs onder het genot van een kopje koffie.
Ga op pad met deze route en maak kennis met Museum Nagele. Nagele is gebouwd door architectengroep De Acht, met architecten als Gerrit Rietveld en Aldo van Eyck. Kenmerkend voor Nagele zijn de rechte lijnen die overal terugkomen in het dorp. Er is veel gebruik gemaakt van moderne materialen zoals beton en glas. Kenmerkend voor het dorp zijn de platte daken van alle huizen en gebouwen; dat maakt Nagele uniek. Museum Nagele stelt de architectuur centraal.
Schokland behoort tot het UNESCO Wereld erfgoed en het staat symbool voor het Nederlandse leven met het water. Je vindt hier allerlei overblijfselen van het boeiende verleden van Schokland: de restanten van visserswoningen, de kerk van Ens en enorme keien die uit Scandinavië afkomstig zijn. Verder wandel je door het stille Schokkerbos en de natte graslanden van Schokland. Een unieke rondwandeling waarmee u letterlijk de contouren van dit voormalige Zuiderzee-eiland in zijn geheel volgt, onderweg wandelt of fietst u langs bijzondere eilandmonumenten en leest u op de talrijke informatiepanelen niet alleen veel over de geschiedenis van Schokland, maar ook over de geologische geschiedenis van Flevoland en de vroege bewoners van de voormalige Zuiderzeebodem. Op de noordpunt van het voormalige eiland Schokland lag ooit de nederzetting oud Emmeloord. De oude haven, de Misthoorn en het vuurtorenwachtershuis zijn nog blijven staan.
Heel veel wandel en fiets plezier en vergeet vooral niet te kijken naar de eindeloze vergezichten en de enorme tulpenvelden, de rust en ruimte, het land van geometrie.
Solo expositie van Ria Groenhof 'Reis door het land van Geometrie' te zien t/m zondag 26 mei 2019 | donderdag t/m zondag van 13.00 - 17.00 uur | entree € 5,00 | kinderen t/m 12 jaar gratis. www.museumnagele.nl
Met leden van INART hebben we op 16 november het jaarlijkse lichtkunstfestival GLOW in Eindhoven bezocht. Het evenement waarin kunst, technologie, design en licht gecombineerd werd dit jaar voor de dertiende keer georganiseerd.
Enkele hoogtepunten van het evenement waren o.a. De Finse lichtkunstenaar Kari Kola, dat de skyline van de stad Eindhoven iedere avond in een diep blauw en paars licht zette.
In het centrum waren de projecties op de lichttoren (Tower of light, uit Eindhoven) en de Catharinakerk (Confluence, uit Portugal). Naast de grote internationale lichtkunstwerken, waren veel projecten te zien van Eindhovense designers, kunstenaars en technici.
De Stadhuisplein in het oude ABN-Amro. De Bank zagen we een fantastisch high-tech ontmoeting tussen muziek en licht.
De hoofdzaal van De Bank is omgetoverd tot een fantastisch experimentele speeltuin die overal is verlicht, waardoor je wordt ondergedompeld in een ruimte van licht die reageert op de muziek.
Op deze Glow editie toont Lumus Instruments hun ontwikkelingen van het afgelopen jaar in een nieuwe show. OMNIPRESENT is een meeslepende beleving, in de hal van het oude bank gebouw, die licht combineert met live muziek.
Northern Light
Complete high-tech ontmoeting tussen Julian Enequist en de lichten van Lumus Instruments (Timo Lejeune en Julius Oosting, beiden afgestudeerd aan de TU Eindhoven Industrial Design.
ENEQUIST is een half Nederlands, half Zweeds elektronische kunstenaar en producer die naar de Duitse hoofdstad Berlijn is verhuisd om zich te verdiepen in wat hem het meest inspireert: het geluid van een stad waarvan de nachtelijke ritmes nooit eindigen.
Hij past in zijn donkere en innovatieve geluid, ENEQUIST verzet zich tegen benauwd atmosferen en zware beats aan zijn zachte en melodieuze stem. Daardoor ontstaat er een sterke fusie van ambiance om er een te laten veranderen in een nieuwe dimensie van ruimte en tijd. Een eclectische palet van texturen en melodieën die kunnen resulteren uit het brede muzikale onderwijs van de kunstenaar en eerdere muzikale projecten.
We hebben weer genoten, fantastische high-tech en licht kunstenaars. We hopen nog vaak iets van hun te zien en horen.
Met de leden van INART hebben we in september 2018 een fantastisch Museum im Kulturspeicher Würzburg bezocht.
Al meer dan drie decennia hebben Peter C. Ruppert en zijn vrouw Rosemarie een kunstcollectie opgebouwd, met ongeveer 245 werken, een levendige ontwikkeling en verspreiding van concrete kunst van 1945 tot heden.
Museum im kulturspeicher is een voormalige graanschuur in de oude haven van de stad Würzburg . Het museum is voortgekomen uit het stedelijk museum van de stad Würzburg, de stadsgalerie. Tussen 1996 en 2001 werd een al jaren leegstaand voormalig graanpakhuis uit 1904 aan de Alter Hafen, die destijds parallel aan de rivier Main werd gegraven. Omgebouwd tot het culturele centrum Kulturspeicher, waar ook het museum zijn plaats heeft gekregen. Het oorspronkelijke gebouw, dat een lengte had van 128 meter, werd met nieuwbouw verlengd tot 160 meter. Het nieuwe Museum im Kulturspeicher werd in 2002 voor het publiek geopend. Hier heeft het museum twee verschillende collecties onder één dak; de gemeentelijke collectie en de privé collectie van Peter C. Ruppert de verzameling concrete kunst, uit de periode na 1945. De grote collectie omvat werken van kunstenaars uit 22 landen.
Deze collectie omvat schilderijen, reliëfs en sculpturen van verschillende materialen en ontwerpen. De huidige presentatie in maar liefst 3 verdiepingen en is gebaseerd op het motto "Rendez-vous van de Landen" en maakt voor het eerst de individuele landen zichtbaar in de collectie. De volgende landen zijn aanwezig: Zwitserland en Nederland – Frankrijk, België, Hongarije – Duitsland – Engeland en Scandinavië – Italië, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Polen, Tsjechië, Griekenland, Rusland, Slowakije.
Zwitserland en Nederland behoren tot de oorspronkelijke landen van de concrete kunst; Essentiële fundamenten werden hier ontwikkeld, vooral in de jaren 1930 in Zwitserland, toen in Duitsland het naziregime moderne artistieke neigingen onderdrukte.
In Zürich werd in 1937 de kunstenaarsgroep “Allianz " opgericht met Max Bill, Richard Paul Lohse, Camille Graeser en Verena Loewensberg als kern-leden. Het ontwikkelde internationaal charisma, met Max Bill in het bijzonder als woordvoerder, die voor het eerst de term concrete kunst als titel gebruikte in 1944. Een tentoonstelling in de Kunsthal Bazel, die een groot aantal constructief-concrete kunstenaars verzamelde die vanuit het perspectief van vandaag hulde brengen aan de vaderlijke generatie van deze kunststroming. Behalve kunstenaars uit het Duitse Bauhaus waren ook de kunstenaars van “De Stijl” uit Nederland vertegenwoordigd in de tentoonstelling.
Kenmerkend voor concrete kunst is niet de weergave van de werkelijkheid. Voor velen is concrete kunst een kunst die zichzelf volledig verliest van de realiteit van de buitenwereld, het natuurlijke model. Met andere woorden – het geeft de natuur niet weer, maar vertrekt vanuit innerlijke vormideeën die het realiseert met behulp van kleur, vormvlakheid, lijn en de vertaling van licht en beweging in de afbeelding.
We hebben weer genoten, een fantastisch Museum een aanrader voor wie geïnteresseerd is in concrete art.
Symposium over Kunst en Wiskunde
Ars et Mathesis organiseerde op zaterdag 24 november in samenwerking met de Universiteit van Utrecht (Minnaertgebouw) een interessant programma met voordrachten over Kunst en Wiskunde.
A&M bestaat 35 jaar en ter gelegenheid van dis lustrum heeft de stichting een jubileumuitgave uit gewijd aan 'Ode aan M.C. Escher op 't Bildt'. Waar de acht tekeningen in de Bildtse graanakkers van de 7 kunstenaars in staan vermeld.
Meer info: www.arsetmathesis.nl
Ode aan M.C. Escher op ’t Bildt
Landart in de graanvelden van het Bildt, langs route Oude Bildtzijl – Nij Altoenae - Westhoek.
Te bezoeken: 21.06.2018 t/m 15.08.2018.
Mede door het aanhoudende mooie weer is op een prachtige manier te zien hoe de tekeningen in de graanakkers langzaam van kleur veranderen. De graanakkers op 't Bildt zullen waarschijnlijk eerder dan normaal geoogst worden. Oorzaak is het aanhoudende warme en droge weer, waardoor het gewas snel afrijpt.
Mede door het aanhoudende mooie weer is op een prachtige manier te zien hoe de tekeningen in de graanakkers langzaam van kleur veranderen. De graanakkers op 't Bildt zullen waarschijnlijk eerder dan normaal geoogst worden. Oorzaak is het aanhoudende warme en droge weer, waardoor het gewas snel afrijpt.
Voor wie het werk van grote hoogte wil bekijken: van 29.06.2018 t/m 08.07.2018 vanuit het reuzenrad aan de Stadhoudersweg bij Nij Altoenae!
Vanaf 29 juni rijdt er dagelijks een bus van het Fries Museum naar de kunstwerken in het graan. Inclusief reuzenrad! Reserveer snel je online tickets voor slechts een tientje, de bus vertrekt dagelijks om 12.30 uur vanaf het Beursplein. De bus tour vanuit Leeuwarden rijd langs alle landart projecten, er zal een paar maal gestopt worden o.a. in de Westhoek voor een kijkje over de dijk naar de Waddenzee, bij het reuzenrad, bij het uitkijkpunt Oudebildtdijk - Burdineweg en in Oudebildtzijl Aerden Plaats waar de film van alle graanprojecten op het Bildt te zien zullen zijn.
Vanaf 29 juni rijdt er dagelijks een bus van het Fries Museum naar de kunstwerken in het graan. Inclusief reuzenrad! Reserveer snel je online tickets voor slechts een tientje, de bus vertrekt dagelijks om 12.30 uur vanaf het Beursplein. De bus tour vanuit Leeuwarden rijd langs alle landart projecten, er zal een paar maal gestopt worden o.a. in de Westhoek voor een kijkje over de dijk naar de Waddenzee, bij het reuzenrad, bij het uitkijkpunt Oudebildtdijk - Burdineweg en in Oudebildtzijl Aerden Plaats waar de film van alle graanprojecten op het Bildt te zien zullen zijn.
N.B. De Bildtdijken kunnen niet veel verkeer aan. Op de Fiets kan optimaal worden genoten van zowel het Bildtse landschap als alle projecten. Fietsen kunnen worden gehuurd bij plaatselijke ondernemers en er kan geparkeerd worden bij de sportvelden in St. Annaparochie en in de berm langs de Stadhoudersweg. Langs de Oude Bildtdijk - Burdineweg is een uitkijkpunt van 4 meter hoog om over twee landartprojecten te kunnen kijken van Henk Rusman en Ria Groenhof.
De landart projecten zijn het beste te bekijken vanuit de lucht.
Van de acht landart projecten worden drone-beelden gemaakt. Die beelden zullen te zien zijn op een scherm bij de Aerden Plaats in Oudebildtzijl en in een schuur van Jan Hoogland, aan de Oude Bildtdijk 201, St. Annaparochie, waar ook een klein graanveldje is nagebootst.
Het Bildt is een streek in de provincie Friesland met als hoofdplaats Sint Annaparochie en ligt aan de Waddenzee met 15,4 km kust. Het Bildt maakte ooit deel uit van de Middelzee en is een van de oudste Nederlandse polders. Hertog George van Saksen liet het gebied in 1505 inpolderen door Hollanders. De bewoners van dit gebied worden Bilkerts genoemd, zijn van een Hollandse oorsprong en spreken een eigen karakteristieke taal. Er wordt zodoende in dit gebied grotendeels, niet het in Friesland gebruikelijke Fries maar, Bildts gesproken. De naam "het Bildt" komt van opgebild, wat opgeslibd betekent. Men is ook niet 'in' het Bildt maar 'op' het Bildt.
De bodem (zeeklei) is zeer vruchtbaar, het gebied leeft van landbouw; voornamelijk pootaardappelen, graan, uien, suikerbieten en in zeer geringe en afnemende mate van fruitteelt. Er is een eigen aardappelras ontwikkeld; de Bildtstar.
Meer over de zeven deelnemende kunstenaars, tekeningen in de Bildtse graanakkers.
In het kader van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018 zijn op het Bildt in de maanden juni / juli “De Bildtse Aardappelweken” geprogrammeerd en vanaf april t/m oktober is er in het Fries museum, een grote tentoonstelling met werken van M.C. Escher.
Het leek me interessant en uitdagend om deze twee activiteiten te verbinden en te ondersteunen door diverse kunstenaars uit te nodigen om in 2018 grootschalige tekeningen of wetmatige structuren aan te brengen in graanakkers op `t Bildt om daarmee op een kunstzinnige manier in de maanden juni / juli aandacht te vestigen op `t Bildt als bijzonder woon en akkerbouwgebied en een ode te brengen aan het artistieke werk van M.C. Escher.
Henk Rusman
Als kunstenaar en inwoner van het Bildt geniet ik jaarlijks van de wisselende seizoenen.
Na de winterperiode in het bijzonder. Als de akkerbouwers de verschillende gewassen in de grond hebben vind er een ware metamorfose plaats in de beleving van het Bildtse landschap. De strakke grauwe akkers veranderen langzaam in een patroon van groene kleurschakeringen die zo mooi waarneembaar zijn vanaf de Bildtdijken.
Elk jaar zijn er weer de momenten van verwondering die mijn aandacht vangen, zoals de schaduwen van wolken die over het landschap glijden en de kleurverandering van de gewassen. Regelmatig sta ik stil bij grote kavels graan die me, al wuivend door de wind, staan uit te dagen. Niet zo zeer om geoogst te worden maar om er eens een keer iets in te maken. www.henkrusman.nl
Bowe Roodberg
Bowe Roodberg
Landschapskunst in het Bildt, dat is dubbelop. Het Bildt met zijn lineaalrechte horizon, de dijken, de wegen van de ene naar de andere en de velden, allemaal strak, heel strak. Mensenwerk, natuur, cultuur.
De tekeningen in het graan benadrukken de aard van het Bildt, vooral ruimte en vooral de stilte, die vooral, maar ook de vergankelijkheid. En de grootsheid van planeet aarde en de kwetsbaarheid daarvan.
Mijn aandeel aan het landartproject is niet alleen en “Ode aan Escher” maar tevens een ode aan de arbeiders en de boeren die dit land schiepen en herscheppen, ieder jaar weer. Met hun tractoren laten ze sporen na in het graan, tot ook die weer weg zijn. Volgend jaar weer. www.elbowworks.nl
Marco Goldenbeld
Toen Henk Rusman, initiatief nemer van het project mij benaderde om mee te doen met het project was mijn eerste gedachte ik ben een ruimtelijke ingestelde kunstenaar.
Maar naar mate wij door middel van uit proberen een beter beeld kregen van het effect in het graan, werd ik steeds enthousiaster.
Een unieke kans om op een zeer monumentaal formaat een afdruk in het graan te maken. Ruimtelijker kan haast niet in het strakke landschap van het Bildt ontstaat mijn werk, daarom ben ik ook dicht bij mezelf gebleven en een perspectivische tekening van een eigen ontwerp genomen. www.marcogoldenbeld.nl
Rinus Roelofs
Rinus Roelofs
Escher’s werk is voor mij altijd een grote bron van inspiratie geweest.Toen Henk mij vroeg om mee te doen aan dit project heb ik dan ook geen moment getwijfeld. Het is een grote uitdaging om in dit onbekende ”materiaal” een antwoord te geven op deze opdracht. Met slechts twee tinten, een ongekend grote schaal en een moeilijke zichthoek, moet een structuur/patroon zichtbaar worden gemaakt.
Een avontuur dat alleen maar mogelijk lijkt met een team. Het idee van Henk om zeven kunstenaars te vragen is, denk ik, de sleutel voor het slagen van deze ode aan Escher op het Bildt. www.rinusroelofs.nl
Hans Kuiper
Schaakbord met 128 velden
Zouden aliens ook schaken en daarvoor bijzondere schaakborden in graanvelden maken?
Al sinds 1988 houd ik me bezig met vlakvullingen en vervormingen daarvan. Wat is er mooier dan een eigen werk op grote schaal te maken in een graanveld? Toen Henk Rusman op de Ars et Mathesisdag vroeg om ontwerpen voor het graanakkerproject, dacht ik al snel aan mijn bijzondere schaakbord. Het is een conforme vervorming van een schaakbord. Bij die vervorming bleek een verdubbeling te ontstaan met een schaakbord van 128 velden als resultaat. Mijn kunstwerk past in een lijst van 60cmx80cm, maar komt straks in het landschap in een formaat van 118mx118m!
Ik kan niet wachten…… http://web.inter.nl.net/hcc/Hans.Kuiper/nlindex.htm
Roland de Jong Orlando
"In mijn werk als beeldend kunstenaar laat ik een fascinatie zien met systemen, patronen, regels en het creatieve gebied tussen wiskunde en esthetiek.
Mijn waardering voor het werk van M.C. Escher ligt dan ook erg voor de hand, ook al was het destijds op de academie waar ik studeerde niet echt ‘bon ton’ om dat te uiten.
Mijn werk met modules sluit echter naadloos aan bij zijn zoektocht naar repeterende, roterende en in elkaar grijpende wiskundige figuren.” www.dejongorlando.com
Ria Groenhof
Ruimte en helderheid zijn de ingrediënten in mijn geometrisch abstracte werken, de abstractie van een puur geometrisch lijnenspel. Ook in het landschap project zal ik dit laten zien. Mijn bestaand ontwerp van een beeld “doorgang”, maar ook een van mijn schilderijen waar de ruimte alleen maar gesuggereerd wordt, zijn voor mij de inspiratie geweest.
Mijn ontwerp heb ik verder doorontwikkeld voor de grootschalige en monumentale tekeningen in de graanakkers op het Bildt. "Passaazje" nei de ierde, is de titel van mijn werk. Het is voor mij een interessante uitdaging om op een kunstzinnige manier in de graanakkers kunst te creëren. Ik heb er zin in… www.riagroenhof.nl
_________________________________________
Achttien nieuwkomers, verschillende invalshoeken binnen de creatieve industrie hebben hun werk gisteravond gepresenteerd. Van animaties en illustraties tot modeontwerpen, fotografie en design.
Met de leden van INART zijn we in Eindhoven bij de zestiende editie van de Dutch Disign week van 21 t/m 29 oktober. Het thema is "stretch" vandaag hebben we de Graduation Show bezocht van de Design Academie.
Design Academie Eindhoven overzicht Graduation Show 3de verdieping
"Speculum" Simone Smelt
Design Academie Eindhoven
Design Academie Eindhoven
Vandaag zijn we naar het Temporary Art Centre “TAC” geweest. Naast het nationaal en internationaal talent wordt ook het werk TAC-genoten gepresenteerd, ook staan er veel academies met hun presentaties. Deze groepen staan door elkaar in trajectories, een mooie mix van starters, academies en gevestigde designers, met de nadruk op opkomend talent.
Het aanbod op de Dutch Design Week is overweldigend, het negendaagse designevenement is het grootste van noord Europa. Hieronder volgen enkele tips:
Locatie Ketelhuisplein o.a. Embossy of food - people’s pavillion - Klokgebouw biedt ondermeer plaats aan exposities van de technische universiteit Eindhoven, Delft en Twente - Design Parron – Sectie C - verschillende Studio’s aan de Hallenweg o.a. Studio van der Zandt. We hebben weer genoten met z'n allen, dit was alweer ons laatste uitstapje voor 2017.
Locatie Ketelhuisplein o.a. Embossy of food - people’s pavillion - Klokgebouw biedt ondermeer plaats aan exposities van de technische universiteit Eindhoven, Delft en Twente - Design Parron – Sectie C - verschillende Studio’s aan de Hallenweg o.a. Studio van der Zandt. We hebben weer genoten met z'n allen, dit was alweer ons laatste uitstapje voor 2017.
Ketelhuis
Algenbar - Embossy of food
Embossy of food
People's pavillion
Klokgebouw
Design Parron
Sectie C
Studio van der Zandt (Hallenweg)
Met de Leden van INART kunstcollectief hebben we een uitstapje gemaakt om de 14de Documenta in Kassel te bezoeken. Het vijfjaarlijkse internationale kunstevenement (sinds 1955). Op het centrale plein, Friedrichsplatz. Staat een speciaal Documenta kunstwerk: het “Parthenon van boeken”van de Argentijnse kunstenaar Marta Minuijn. Het is een tempel, precies zo groot als het Parthenon in Athene, die bekleed is met boeken die in de loop van de geschiedenis verboden zijn (geweest). Het Parthenon is een stalen frame op de foto is te zien dat er dagelijks boeken worden aangevuld.
Documenta in Kassel vormen de verhalen van vluchtelingen en migranten een belangrijke rode draad.
In haar zestigjarige geschiedenis niet alleen in de Duitse provinciestad plaats, maar ook in Athene. Want dáár, aan de buitengrens van Fort Europa, is het vluchtelingenprobleem goed voelbaar. Artistiek directeur Adam Szymczyk nodigde alle honderdzestig deelnemers uit op beide locaties werk te maken, als een „expositie in twee aktes”. Onder het motto ‘Learning from Athens’ sijpelen de verhalen en ervaringen uit Griekenland ook door in de Kassel.
Rebecca Belmore "Von innen" Marmer
Hiwa K. is niet vergeten wat het betekent om huis en haard te moeten verlaten. Hij moest vluchten voor de troepen van Saddam Hussein en werkt nu als conceptueel kunstenaar in Berlijn. Op het plein voor het Fridericianum bouwde hij een semi-luxe verblijfplek voor vluchtelingen, gemaakt van twintig op elkaar gestapelde rioolbuizen – het soort schuilplaats waar hij zelf ook overnachtte tijdens zijn odyssee. Om het toch een beetje gezellig te maken, heeft Hiwa K. iedere buis als een mini-studio ingericht..
Antonio Vega Macotela "The Mill of Blood"
Overzicht in de grote zaal van de documenta hal met werken van Cecilia Vicuna, El Hadji Sy, Guillermo Galindo, Britta Marakatt Labba, Annie Vigier & Franck Apertet, Aboubakar Fofana
Ibrahim Mahama "Check Point Sekondi Loco"
Dan Peterman "Eisenbarren"
Joar Nango, Dokumentation von "European Everything"
Documenta Kassel vanaf 14 april t/m 8 september 2017
Kennis maken met de workshop beeldhouwen
Leerlingen Zuiderzee college
INART Lemsterpad 54a Lemmer
Vanaf januari 2015 zijn wij INART kunstcollectief onder artistiek leiding van Ria Groenhof gestart met de voorbereidingen voor een groot cultuurproject "Bindend Water".
Vanaf 1 januari 2015 is INART gevestigd aan het Lemsterpad 54 8531 AA Lemmer.
De fotografen van de expositie A Human Touch laten de menselijke aanwezigheid op aarde in haar verschillende facetten zien. Door letterlijk de menselijke aanraking, of door alles wat de mens op onze planeet opbouwt, vernietigt, ordent, aanricht, creëert of achterlaat, zowel op een lovenswaardige als een desastreuze manier, te laten zien.
Tijdens de opening van de laatste expositie in het gemeente kantoor verzorgt Ria Groenhof het welkomstwoord
Het openingswoord Durk Durksz wethouder cultuur gemeente De Friese Meren
Wouter van der Wal verzorgt de muzikale omlijsting
INART verhuisd tijdelijk naar
het voormalige gemeentekantoor in het centrum van Lemmer vanaf september 2014.
Vanaf
2011 t/m augustus 2014 was INART gevestigd in het
voormalig postkantoor in het centrum van Lemmer.
Wouter van der Wal verzorgt de muzikale omlijsting
Loftlûd "Levend Landschap"
openingswoord Manon Borst directeur museum Martena
JazzYpassion verzorgt de muzikale omlijsting
Ria Groenhof verwelkomd bij INART de 4000ste bezoeker met een fles wijn en een kaartje voor het middagconcert.
Openingswoord door burgemeester Aalberts van de gemeente De Friese Meren
Tijdens de opening verzorgt Leopold Wijdeveld op saxofoon - Sjoerd Bonnema op didgeridoo - Jelmer van der Wall gitaar de muzikale omlijsting.
Egbarta Veenhuizen
Dick Oostra
Simon Konijn
Alexis Mérat
Anne Mérat Okkes
Openingswoord Gerhild van Rooij
Werken van Anke de Vries
Installatie "landschap" Ria Groenhof
Op de voorgrond werk van Anke de Vries, schilderijen van Jan Mostert en Bouky Visser.
INART Kunstcadeau dagen in december
Job Degenaar
Openingswoord door Ir. Dirk Klaver
Tijdens de opening verzorgt Ewoud Swart (Cello) en Emiel Kleijntjes (viool)
de muzikale omlijsting
solo expositie 'Een kwart eeuw geometrisch abstract' Ria Groenhof
INART was sataliet locatie Noorderlicht
Openingswoord burgemeester Dick Stellingwerf, gemeente Lemsterland
Lucanna Bosma
Werken van Gerrit Offringa
Werken van Lucanna Bosma
Werken van Han de Boer
Gerrit Offringa
Zaterdag 19 november van 14:00 - 17:00 u.expositie van de hoogste groepen van de basisscholen te Lemmer.
HALBE.Z bacterie-Nico Kamberg
Werken van Hans Vredegoor
Werken van Don van der Meulen
Openingswoord Nico Kamberg 2e expo
Werken van Lucanna Bosma
Werken van Anke de VriesWerken van Anke de Vries
Werken van Ria Groenhof en Han de Boer
Werken van Nico Kamberg
Werken van Nico Kamberg
Foto's opening 26 Mei 2011
(mede dank aan Buwalda Fotografie)
Onze 1ste officiële opening van links naar rechts